onsdag 18 januari 2012

Storstädningens dag...

Kom imorse på idén att jag skulle storstäda, det var ett tag sedan!
Men väl igång inser man ju fort hur otroligt mycket det är att ta tag i när man satt fart... tex så var gardinerna dammiga... så efter golvdammsugning blev det gardindammsugning, ja, jag är för lat för att ta ner o tvätta dom... Sen var ju fönsterbrädorna riktigt dammiga, dessa blev både dammsugna och våttorkade... Men fy så lampan över köksbordet ser ut då... ja ner med den och in i duschen, den är av plast (IKEA), insåg då att alla lampor behövdes rengöras, sagt och gjort, ner med dom och i disken... Och plötsligt var det som om hela huset ljusnade ;) tänk vad damm kan göra!
Dammsugningen förflyttades från golv upp på bokhyllor, tavlor, taket (på vissa ställen) och ovanpå kyl & frys, vi är ena skitgrisar här hemma kan jag lova men kan nästan garantera att ingen av ungarna kommer utveckla allergier iaf... ;)
Min snygging!
Det är en enorm skillnad när Axel är hemma, en fluffig golden retriver både dammar, fäller hår och drar in massor av skräp utifrån men det är det nog värt för han är så underbart sällskap!

Eftermiddag kommer svärmor och hjälper mig lite med alla barnen, hoppas på att de är på bättre humör idag än de varit på sistone, det är sååååå mycket gnäll just nu, förstår inte varför, kanske en fas eller så är det den efterlängtade 3-årstrotsen som är på ingång... bevare mig säger jag bara!

Angående min träning och diet går det både bra och dåligt, motionen går utmärkt men vikten står still, varför???? Äter enligt GI och absolut inte för mycket, utan verkligen lagom men ändå hade det stigit på vågen i morse... Men nu är det på G med kostcoaching iaf, får besked i morgon, ska bli spännande!

Detta använde jag...

...och denna förstås...
Och nu ska det bara stelna :)
 Nej nu ska jag gå ut och se om det stelnat så jag kan hänga upp mina fågeldelikateser...

På återseende!
Kram!

Inga kommentarer: