fredag 13 januari 2012

Fredag den 13:e...

Någon mer än jag som inte är ett dugg orolig? Min gamla morfar (som inte är med oss längre) sa att han alltid hittade pengar fredag den 13:e, behövde inte vara stora pengar naturligtvis men ändock, så jag satsar på att tro på hans filosofi ist... är det månne så att dagen blir till vad man gör den till?

Själv började jag dagen med kraftig yrsel och illamående, tog mig ändå ner till dagis med trollen men hem (ca 2 min bilväg) var resan "from hell", hade kraftig salivutveckling med en riktig spurt från garaget in till toan som följd, usch, jag är alltid helt säker på att jag ska dö när jag kräks men överlevde även denna gång ;) Sov som en stock i 3h och har nu bara huvudvärk som lite efterrätt på morgonens äventyr!

Vidare idag blir det julgransplundring hemma hos mina föräldrar för barnen, fick ett sms från min far igår som sa att mormor vill att barnen skulle komma på julgransplundring... tror med stor säkerhet att det är morfar själv som saknar sina 4 troll. Elsa har sedan jag berättade igår gått runt och sagt: -Jag ska äta godis hos min "mojfaj", Jag ska äta godis hos min "mojfaj", Jag ska äta godis hos min "mojfaj", så jag TROR faktiskt hon vill det :)

Sen mina vänner är det fredagskväll med allt vad det innebär! MYS står högst på iaf Antons lista, på min med självklart men tyvärr tar orken oftast slut i samband med att kvällen närmar sig men att sitta och se tv och bara mysa med Anton är ju inte det jobbiga här i livet precis och som tur är så förstår inte småtrollen riktigt än vad det innebär med "fredagsmys" mer än att de vill äta popcorn...

Ska nu ta tag i mig sjäv och se till att jag får på "ansiktet" tills i eftermiddag, kanske en skvätt deo också sen är det dags och hämta barn och fara iväg!
Måtte dagen sluta bättre än den började ;)

På återseende vänner! Förresten säger vågen att jag inte hade gått upp någonting sen innan jul, peppar peppar, så det är iaf -2,8kg sen i mitten av dec.

Kram Marie

Inga kommentarer: