fredag 20 januari 2012

Storhandling och mätning idag...

Äntligen fredag!


Har bestämt mig för att mäta mig varje fredag, ja inte längden förstås, även om jag hoppas på ett par centimeter till men men...
På en vecka har jag då minskat 2cm runt midjan och 3 cm över stussen, det måste väl räknas som godkänt?! Dessutom ger det ju en sporre att forsätta även om vågen bara säger -0,6kg än så länge... men totalt -3,6 kg sen 3 veckor före jul i alla fall...


Sen var det ju dags att fylla på förråden i köket då så jag kan hålla i min GI-diet... men det är inte gratis att vare sig försöka äta nyttigt eller ha 4 barn i hushållet och dyrare lär det väl bli när de blir äldre!


Varför är nyttig och hälsosam mat så mycket dyrare än fet, sockrig och kärltilltäppande mat? Om vi nu ska klara av att bli gamla med någorlunda hälsa i behåll borde vi väl satsa på att vara nyttiga, men i längden kanske det ändå är en vinst om man tänker efter, en dyr men hälsosam vinst ;)


Jo eftersom då Agnes fick för sig att kräks på dagis igår fick de ju inte gå dit idag men inte blev de sjuka inte, snarare tvärt om, pigga och krya som nötkärnor! Jo så då fick de ju lov att följa med till Coop Ingelsta och handla idag och mycket strategiskt hade kära Coop placerat Chips och Ostbågar precis innanför "grindarna" och där började också första grälet i affär'n: vem skulle välja påse och vem skulle stoppa den i vagnen???
Tack och lov ringde svärmor och de dök upp lagom till vi kom till pastahyllan så jag fick lite hjälp med barnen, två av dem iaf, för Agnes skulle inte lämna mammas sida (som vanligt...)
En liten nätt summa av 3100:- försvann i ett kick men nu ska vi väl inte svälta på någon vecka iaf... Inte törsta ihjäl heller för Systembolaget ville visst också ha betalt idag... Min älskade make ska få äran att prova en ny ölsort som heter Pripps Pure och ska visst innehålla 50% färre kolhydrater, hoppas den faller honom i smaken ;) Själv får det bli rödvin till middagen för min del då det innehåller färre kolhydrater än vitt vin men det kan nog gå ner ;)


I morgon ska vi ha "återträff" med våra vänner som vi träffade i Egypten för ett år sedan, ett helt år har gått och vi har inte lyckats få till den date förrän nu, men nu jädrar smäller det! Middagen blir en surprise, likaså desserten men helt enligt GI förstås... tror det kommer att gå hem eftersom det innehåller både grädde och smör vilket i sig är de bästa kryddorna enligt mig, nja efter salt då förstås...


Nej, trollen vägrade sova middag så nu är det fullt ös igen i huset men förhoppningsvis somnar de väl skapligt ikväll då, kanske kanske!!!


Nu väntar vi bara hem maken sen blir det Tacos till middag, ska prova fullkornstortilla idag, återkommer med betyg!


På återseende vänner!


Kram & trevlig helg!

Inga kommentarer: