onsdag 31 augusti 2011

Oj vad tiden går...

F'låt att jag är så dålig på att skriva... ska bli bättre... måste... hört den förut? ;)

Idag är det den sista augusti, alltså sista sommardagen för i år... blä och jippie skulle jag vilja säga för den här hösten hoppas jag bjuder på en hel del spännande upplevelser, bara för mig för en gångs skull, ja barnen får väl naturligtvis sin beskärda del också MEN nu är det dags för mamma att utvecklas...
Den 19:e sept börjar jag en Nagelterapeututbildning, ska bli sååå kul, har funderat av och till i flera år och nu händer det!!!
Vad innebär då detta? Jo bland annat håller jag på att måla om "snickeboa" i källaren för att inreda "salong", blir så fint, bara målat väggarna och dörrarna vita hittills och några hyllor men ack vilken skillnad, ska sen sy lite draperier och sätta upp för att dölja verktyg och div annat som vi måste ha kvar där inne!
Har även beställt visitkort och påbörjat min egna hemsida mao så känns det väldigt spännande inför hösten!

Mer då? Jo jag har fått ett syrum som jag ska kunna sitta i och ägna mig åt min kära sömnad när andan faller på och det resulterar i att vi måste göra i ordning gillestugan så att Anton kan få ett ordentligt rum där, det blir till att sätta upp en vägg mitt i och sen blir det två rum, dels ett sovrum/lekrum till Anton men också ett tv/datarum utanför så han kan ha kompisar där utan att behöva sitta i min säng som de gör nu när de ska spela dataspel... äntligen slut på att sopa bort Saharaöknen ur sängen innan jag kan krypa ner på kvällen... jo jag vet att jag skulle kunna bädda för att skydda sängen men jag är lat och orkar inte...
Men åter till gillestugan, jag har nu rivit ner alla gamla tapeter och vilket slit sen, fy hundan... nu ska bara hål och ojämnheter spacklas till sen ska det målas men tyvärr är färgen skitdyr och jag skitfattig så det blir... sen...

Barnen då, jo eh, um jo... Just nu är de ordentligt på plats i sin första trotsperiod, fy f-n ärligt talat så jobbigt det är med 3 som gnäller, skriker, bits, slåss, knuffas osv... och det hela tiden... känns det som iaf... Vi brukar säga att det är tur för dom att de är så ljuvligt söta annars skulle de få bo i garaget... ;))
Vår stora fina Anton har just börjat 3:an, herre jösses var tog de åren vägen egentligen, men han är så otroligt duktig med sina systrar, tålmodig, snäll och riktigt "storebrorig", de har tur de små trollen som har sin älskade Anton, han är deras hjälte och gud just nu!!!

Nu ska jag ta tag i en storskrubbning av gästtoan i källaren, det är dags, inget roligt men välbehövligt... bla kasta ut kattpottan som står kvar än trots att katten dog den 6:e mars... den är ren och utan sand men hon kommer inte tillbaka även om jag låter pottan stå kvar så nu åker den ut :)

Stor kram!!!

Inga kommentarer: