måndag 20 juni 2011

Tråksöndag över!

Lika duktiga som vi var i lördags lika slöa var vi i söndags men med detta evinerliga regnande så går det inte att göra mycket annat än att sitta inne... Tjejerna var naturligtvis rastlösa som få och mamma och pappa helt slut, ingen bra kombo precis! Men en stund på förmiddagen levde de upp när moster Ulrika kom och busade med dom, de står på på tå och illskriker rätt ut när hon kommer, lyckan är total, de verkligen avgudar sin moster och det gör deras mamma också. Ulrika är den absolut bästa systern man kan ha, älskar dig Ulrika!!
  Idag blir det en tur till doktorn, får se om han sjukskriver mig fram till "semestern", jag kan ju inte gärna fortsätta så här... orken måste ju finnas för barnen men det gör ju inget om jag orkar med mig själv också... Anton blir hemma med mamma idag, han är ju inte särskilt jobbig att ha med o göra, han ser sin tv, spelar sina dataspel och gör sina egna mackor, när sjutton blev han så stor ungen??? Snart är det moppehjälm och illaluktande 42:or i hallen ;))
  Fick iaf en klänning sydd igår, en blåprickig med jeanstyg i, är supernöjd med den och det blev Agnes också som är den stolta ägarinnan till den, hon såg ut som en karamell när hon valsade runt framför spegeln i den <3, älskade ungen min!!! De är så tacksamma när jag syr kläder åt dem, undrar om de kommer vara lika glada om några år... ;))
 Nej nu är det frukosttime! Tänk så tyst ett hus kan vara när trollen är på dagis...

3 kommentarer:

Lilla Puppa sa...

När får man se alla dina hantverk på bloggen då???? Du har säkert massor som du kan lägga ut!

Och du var rädd om dig!

Lilla Puppa sa...

Ha, ha, ha, jag kanske skulle förtydliga med att ägaren till Lilla Fröken Zivi är din gamla klasskamrat från gymnasiet - Eva!!

Trillingtrollmor sa...

Ha ha, ja jag undrade en stund vem du var!? Jag ska lägga upp bilder Eva men har inte hunnit dit än... Kram på dig vännen!!